Klantentelling voor retailorganisaties
Conversie filialen meten voor retailorganisaties
Grote en kleine retailorganisaties willen steeds meer weten over bezoekersgedrag van hun filialen. Het zijn moeilijke tijden voor fysieke winkels en er moet hard geknokt worden om het eigen marktaandeel te behouden. Daarom is het van het grootste belang om te weten hoeveel mensen er feitelijk een winkelfiliaal betreden en hoeveel er daarvan ook echt iets kopen. Waarom is de omzet van het ene filiaal bijvoorbeeld laag, terwijl er veel meer mensen komen dan in een ander vergelijkbaar filiaal?
Klantentelling voor bezoekersanalyse
KWBS is gespecialiseerd in klanten- of bezoekerstellers. Daarmee is het mogelijk om per filiaal te tellen hoeveel mensen er per dag, of dagdeel, er de winkel betreden en/of verlaten. Deze gegevens zijn live in te zien en worden bewaard. Tevens is de data te exporteren naar de kassasystemen. Zo wordt er een exacte analyse gemaakt over de conversie per filiaal. De data van de verschillende winkels word zonodig gekoppeld in één systeem welke wordt beheerd op het hoofdkantoor.
In filialen welke beschikken over meerdere ruimtes, meten wij iedere ruimte afzonderlijk. Zo wordt er bijvoorbeeld ook gemeten welke ruimte het drukst bezocht is, maar ook hoe lang de bezoekers er verblijven. Overigens leveren wij ook benaderingssensoren die meten hoeveel mensen stil staan bij een bepaald object en voor hoelang.
Installatie zonder opbreek, de winkel draait gewoon door
De klantentellers worden vóór plaatsing door ons geconfigureerd. Daarom hoeven wij niet de dagelijkse gang van zaken in de winkels te verstoren. De winkel blijft gewoon draaien terwijl KWBS zorgt voor de juiste plaatsing van de klantentellers. De meeste klanten- of bezoekerstellers zijn overigens volledig draadloos en hebben hun eigen stroomvoorziening. Zodoende hoeft er niet met kabels gewerkt te worden om klantentelling toe te passen.