Klantentelling voor retailorganisaties
Conversie filialen meten voor retailorganisaties
Grote en kleine retailorganisaties moeten steeds meer weten over bezoekersgedrag van hun filialen. Het zijn moeilijke tijden voor fysieke winkels en er moet hard geknokt worden om het eigen marktaandeel te behouden. Daarom is het van het grootste belang om te weten hoeveel mensen er feitelijk een winkelfiliaal betreden en hoeveel er daarvan ook echt iets kopen. Waarom is de omzet van het ene filiaal bijvoorbeeld laag, terwijl er veel meer mensen komen dan in een ander vergelijkbaar filiaal?
Technische mogelijkheden voor bezoekersanalyse
KWBS is gespecialiseerd in klanten- of bezoekerstellers. Het is mogelijk om per filiaal te tellen hoeveel mensen er per dag, of dagdeel, er de winkel betreden en/of verlaten. Deze gegevens zijn te exporteren naar de kassasystemen, zodat er een exacte analyse gemaakt over de conversie per filiaal. De data van de verschillende winkels kan worden gekoppeld in één systeem welke is te beheren op het hoofdkantoor.
Het is tevens mogelijk om in filialen welke beschikken over meerdere ruimtes, per ruimte te meten. Zo kan er bijvoorbeeld ook gemeten worden welke ruimte het drukst bezocht is, maar ook hoe lang de bezoekers er verblijven. Overigens leveren wij ook benaderingssensoren die meten hoeveel mensen stil staan bij een bepaald object en voor hoelang.
Installatie zonder opbreek, de winkel draait gewoon door
De klantentellers worden vóór plaatsing geconfigureerd en wij hoeven daarom niet de dagelijkse gang van zaken in de winkels te verstoren. De winkel blijft gewoon draaien terwijl KWBS zorgt voor de juiste plaatsing en het aansluiten van de klantentellers. De meeste klanten- of bezoekerstellers zijn overigens volledig draadloos en hebben hun eigen stroomvoorziening, dus er hoeft in principe niet met kabels gewerkt te worden.